måndag 30 januari 2012

hm, funderingar!

En sak som jag har märkt eller mer eller mindre läst om är att alla klagar på hur andra ser ut! Massa folk kommenterar hur man ser ut, många är överviktiga eller mer eller mindre lite större än andra! Bara för att man ser ut som man gör behöver det inte betyda att man inte tycker om sin kropp! Läser på en känd bloggare sida och den personen dömmer ut andra på hur dom ser ut! och den personen tycker man är tjock om låren går ihop? Tänk om man är bygd så men ändå är smal! Det är såna saker om gör att flera unga ungdomar får anorexia! jag tycker man inte ska lägga sig i hur andra ser ut, utan tänk på det som är bäst för en själv! Jag sitter ofta och tänker på hur jag ser ut och sånt, man blir ju inte precis säker i sig själv om man läser på internet att dom som ser bra ut är tjocka och sånt! Då tänker man ju själv att man är tjock! Det gör ju bara att många tappar sin självkänsla! Men man ska ta allt med en nypa salt och inte tror på allt som står på internet!

Det kanske blev ett luddigt inlägg men jag tror att ni förstår vad jag vill komma ut med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar