tisdag 17 maj 2011

Många frågetecknen?!

Man sitter och funderar på hur allt kommer att bli nu när man flyttar hem efter skolan! Den största frågan för min del är: vad jag gör till hösten, vart jag spelar hockeyn någonstans?! Det finns fler frågetecknen som till exempel kommer jag in på högskolan?!  bo kvar hemma?! Kommer man ha kvar alla kompisar man hade eller hur är det nu?! För om man tänker vidare på kompis sidan, så är det fan inte många som har hört av sig eller något på 3 år! Så det är väl det störta frågetecknet, men jag vet ju i alla fall att man har några kompisar, så man är inte helt kompis lös! Men det är frågan hur många kommer att vilja höra av sig nu när man äntligen är på väg tillbaka?! Inte för att jag tror att det är många som kommer att höra av sig eller vilja träffas, men en sak vet man i alla fall dom som gör det har man fortfarande kvar! Men det kommer kännas konstigt att träffa dom flesta igen, för det har hänt en hel del på 3 år, och det kan jag lova er. För att alla förändras ju, fast om man inte vet om det. Men det är sanningen, Och sanningen kommer ju ändå fram till slut! Men den andra frågetecknet jag har, är hur många av dom jag har lärt känna nu under de 3 åren i Malung kommer att höra av sig sen, och om man kommer tillbaka finns det någon som vill träffa en då? Det finns säkert någon, men liksom resten, dom jag har ägnat den mesta tiden med under 3 år! kommer dom vilja träffa en eller kommer dom skita i en?! Men som sagt egentligen ska man inte oroa sig för då märker man vilka som är ens riktiga kompisar! I för sig det kommer att vara tråkigt i fall om man inte får har kvar dom som kompisar, men det är ju inte bara mitt fel..
Men jag är glad över att jag tillbringade mina 3 år i Malung, fast om det har varit blod, svett och tårar. Kommer jag inte glömma allt det roliga vi har gjort, detta kommer att vara ett bra kapitel i mitt liv, och jag ångrar mig inte en sekund att jag flyttade, för jag behövde verkligen vara borta i från övik. Börja om på nytt och detta var väldigt bra att gör det på, även om man kanske ångrar ibland att man flyttade men är även glad över det. För om jag hade stannat kvar hade jag inte träffat alla underbara människor som jag nu har gjort. Detta har bara varit nyttigt för en, för i bland behöver man en miljöomkastning. Men som sagt det kommer att kännas konstigt att komma hem på heltid igen, för det har hänt en hel del där hemma, som jag inte vet vad jag skulle ha tagit mig till om jag hade fortfarande varit hemma. Det kanske inte hade gått lika bra i hockeyn eller skolan då? Så med de möjligheter jag fick när jag flyttade är jag bara nöjda över, för hockeyn har gått bra även skolan, och det känns så himla bra. Så egentligen om man kollar nu helheten i det hela så har jag faktiskt inte så stora problem utan bara frågetecknen som lär fyllas i! och det kommer dom göra under sommaren, och jag hoppas på att det kommer att bara vara bra saker med, eller man kan hoppas på det.
Det kommer kännas konstigt att komma hem, men nu kommer jag verkligen ta hand om mig, min familj, mina vänner och min släkt, ta på vara på tiden som jag har missat de senaste 3 åren! Det är när jag kommer hem jag kommer att på börja ett nytt kapitel i mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar